31.3.06

UN PUEBLU RESBARIOSU



Tolivia ye un pueblu que nun tien de llano lo qu'ocupen dos sábanos. Por eso nunca se pudo facer un campu fútbol nin de baloncestu nin una cancha tenis... Ye cierto qu'antañu nun había afición a estos deportes y, como dicía Casimira, los paisanos nun teníen más entretenimientos que la tabierna y la bolera. Efeutivamente, había boleres y chigres en tolos pueblos y, col tiempu, fueron desapaeciendo: les unes primero y los otros dempués. Últimamente, la xente nuevo trata de rescatar esti tipu coses pa que los pueblos nun muerran dafechu: abren los chigres anque seya como centros sociales los fines de selmana y tamién recuperen les fiestes y los deportes tradicionales. Asina, fixéronse boleres en Boroñes, en Ribota o incluso en La Pola. En cuantu a Tolivia, desde que se creó l'Asociación, fáense al añu unes cuantes actividaes de tipu festivu y, polo menos, paez que'l pueblu cobra vida esos díes. A raíz del ésitu del Mercáu Tradicional del añu 2005 pensóse en restaurar los horros, que son el factor más atractivu pa la xente forastero. De momentu, nun se pudo facer ná nesti asuntu debío al desinterés o a la ruindá de los propietarios. Siempre pasa lo mesmo: val más dexar caer les cases o los horros que vendelos a daquién que quiera arreglalos. La xente marcha de los pueblos y, ensin embargu, naide quier desfacese d'un corral que ta cayendo, d'un cuartu d'horro col teyáu fundíu o d'un corripu que nun val más que p'acumular broza. Igual ye esta conducta un restu de lo mal que se pasó fai sesenta o setenta años... ¿Quién sabe?
En San Roque improvisóse una bolera delantre la rectoral y pensóse que sería bueno facer una (naturalmente nel pueblu, non en Rofrío nin en L'Arquera). Pero, ¡Oh desgracia!, esti pueblu nun tien terrenu llanu y lo poco amañoso qu'hai naide lo quier vender, quiciaes porque s'espere a una recalificación futura... En fin, que resulta enforma difícil facer coses interesantes pal pueblu si nun se cuenta cola collaboración de la xente (de los que viven nel pueblu o de los que tán fuera).
Por último, habrá que dir pensando ónde se va facer la foguera de San Xuan. ¿Daquién sabe d'un prau, una güertuca o un caspial amañosu pa facela? La lleña esti añu ta namás dir por ello al camín de La Grandiella porque tuvieron cortando pinos y hailo asgaya. El problema va tar en qu'arde muncho y pue ser que s'arme una gorda. Entós sería bueno topar otru sitiu pa la foguera que nun seya delantre la casa'l cura. Pero... esti pueblu nun ye llanu.

2 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

martes, mayo 16, 2006 7:25:00 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Vaya mierda de pueblo��

martes, febrero 09, 2021 4:34:00 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home

ecoestadistica.com